Połączenie komfortu drzwi ze stylem GEZE w zmodernizowanym dworcu Westbahnhof w Wiedniu.
Od czasu modernizacji dworca Westbahnhof w Wiedniu, konstrukcja „Wolkenspange” („klamra chmur”) stała się cechą rozpoznawczą. Bahnhof City Vienna West obejmuje również hotel, centrum handlowe oraz budynek biurowy. Poszczególne części budynku są połączone za pomocą konstrukcji ramowej wykonanej ze stalowych dźwigarów („Wolkenspange”). Dzieło architektoniczne wiedeńskich architektów Neumann & Steiner waży ponad 430 ton i obejmuje duży i jasny dworzec, który został odnowiony w oryginalnym stylu lat 50-tych XX wieku.
Nostalgia na dworcu kolejowym
Widok z zewnątrz na Westbahnhof w Wiedniu. Zdjęcie: Sigrid Rauchdobler dla GEZE GmbH © Sigrid Rauchdobler / GEZE GmbH
Przechodząc obok sklepów na dworcu, aby dostać się dziś na perony, trudno sobie wyobrazić nostalgię, jaka się tu kryje. Po otwarciu w 1858 r. dworzec Cesarzowej Elżbiety był – jak wiadomo – centralnym węzłem komunikacyjnym w zachodniej, południowej i południowo-wschodniej Europie. W miejscu, do którego dziś docierają Railjets znajdował się kiedyś przystanek Orient Expressu, który wniósł do Wiednia odrobinę uroku. Koniec międzynarodowej opowieści o legendarnej linii Paryż-Stambuł, która rozpoczęła się w 1883 roku od Orient Expressu, a zakończyła w 2009 roku, nie powstrzymał rozwoju stacji. Obecnie jest to węzeł komunikacyjny dla połączeń regionalnych, a zarządzanie ruchem i komfort podróżowania stale ulegają poprawie.
Komfort pasażerów dzięki automatycznym drzwiom GEZE
W nowoczesnym kompleksie transportowym zastosowano około 30 automatycznych drzwi przesuwnych z napędami z serii Slimdrive. Niezależnie od tego, czy są to drzwi fasadowe w szerokich i wysokich wejściach na teren dworca, na poziomy handlowe, do hotelu czy do biurowca, systemy drzwi przesuwnych Slimdrive harmonizują ze sobą estetyczny wygląd. Przy wysokości zaledwie siedmiu centymetrów, systemy napędowe zostały dyskretnie zintegrowane z fasadą i wnętrzem. Duży prześwit, smukłe profile drzwi i systemy drzwi przesuwnych Slimdrive SL NT-FR w wykonaniu z wyjściem awaryjnym zapewniają łatwy dostęp bez barier, zabezpieczenie drogi ewakuacyjnej, jasność i przejrzystość. Tam, gdzie szerokość otwarcia drzwi na drodze ewakuacyjnej jest bardziej ograniczona, maksymalne możliwe szerokości otwarcia uzyskano dzięki zastosowaniu czteroskrzydłowych automatycznych drzwi teleskopowych z napędem Slimdrive SLT-FR. W tym rozwiązaniu nie ma problemu z „nakładaniem się” skrzydeł drzwiowych.
Komunikat prasowy
Pobierz komunikat prasowy (DOCX | 767 KB)
Do pytań redakcyjnych
Julia Graf
Telefon: +49 - 7152-203-505
E-mail: j.graf@geze.com
Skontaktuj się z nami