Usługi świadczone przez cały cykl użytkowania budynku – pozwalamy klientom skupić się na tym, co najważniejsze

Misją GEZE jest zapewnienie pomocy w całym cyklu użytkowania budynku. Przez cały czas zapewniamy naszym klientom pomoc – od projektu i planowania po montaż i składanie podzespołów, a także usługi budowlane, zabiegi służące utrzymaniu budynku w należytym stanie oraz prace renowacyjne. W ten sposób optymalnie wspieramy wszystkie jednostki uczestniczące w pracach i zapewniamy najwłaściwszą komunikację, zawsze dążąc do tego, by tworzyć budynki, w których warto zamieszkać lub pracować. Günther Weizenhöfer, kierownik działu prac poprzedzających sprzedaż, Christian Schulze Dieckhoff, nasz dyrektor handlowy, oraz Katrin Höfer, dyrektor generalna GEZE Service GmbH, przedstawiają, jak to doradztwo funkcjonuje, a także wskazują jego najważniejsze dziedziny.

„Dzielenie się wiedzą i tworzenie rozwiązań budowlanych” – to hasło wyraża misję GEZE i gwarantuje jakość naszych usług. Co to konkretnie oznacza dla naszych klientów?

Christian Schulze Dieckhoff: To znaczy, że robimy znacznie więcej oprócz dostarczania klientom doskonałych produktów GEZE. Chcemy dobrze poznać potrzeby klientów i stojące przed nimi wyzwania oraz rozwiązywać ich problemy. Naszym zadaniem jest rola dostawcy usług kompleksowych i holistycznych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, które daje nam znakomitą znajomość zarówno zagadnień technicznych, jak problematyki branży, wiemy, na czym polega wymiana informacji i zasobów w danym przedsięwzięciu, a także zdajemy sobie sprawę, na jakie zagrożenia należy zwracać uwagę.

Katrin Höfer: Dokładnie tak. Chcemy zawsze móc oferować usługi elastycznie i niezawodnie oraz być partnerem, na którym klienci mogą całkowicie polegać. Wychodzimy naprzeciw naszym klientom, aby się spotkać w połowie drogi, pomagamy im w realizacji obiektów budowlanych oraz nadzorze, służąc fachową wiedzą. To wsparcie oferujemy na wszystkich etapach cyklu życia budynku. Zawsze skupiamy się na specyficznych potrzebach wynikających z charakteru obiektu i użytkowników.

GEZE Building life circle infografic DE

Nasze usługi zapewniają pomoc przez cały czas – podczas planowania budynku, w fazie budowy, w okresie użytkowania budynku, ale także podczas renowacji.

Zacznijmy od planowania. Panie Güntherze, na co mogą liczyć klienci GEZE w dziedzinie planowania?

Günther Weizenhöfer: W tej dziedzinie współpracujemy przede wszystkim z architektami. Zapewniamy im wszechstronną pomoc w sprawach dotyczących technicznego planowania drzwi i okien. Oferujemy to wsparcie zarówno przy pracach nad nowym budynkiem, jak podczas renowacji budynku już istniejącego. Zadajemy właściwe pytania i współpracujemy z architektami, aby się dowiedzieć, jakie wymogi muszą spełniać poszczególne elementy. Jeśli chcemy uniknąć późniejszych problemów, które mogłyby wystąpić na placu budowy, trzeba zadbać o doskonałe i kompleksowe planowanie. Szczególnie planowanie drzwi może się okazać bardzo złożone, gdyż zdarzają się sprzeczne wymogi, a do tego w jednym budynku montuje się wiele drzwi o różnych funkcjach.

Nie stawiamy sobie za cel sprzedaży jakiegokolwiek produktu, lecz chcemy opracować odpowiednie rozwiązanie GEZE dla konkretnej sytuacji.

Christian Schulze Dieckhoff, dyrektor handlowy GEZE

Christian Schulze Dieckhoff: W przypadku automatyki budynku – mówimy o włączeniu drzwi i okien do systemu sterowania budynkiem – korzyści zapewnia proaktywne planowanie. Dobre planowanie pozwala uniknąć wielu problemów, a przede wszystkim umożliwia redukcję kosztów. Dzięki cyfryzacji i ideom dotyczącym inteligentnego budynku użytkowanie obiektu staje się prostsze i wygodniejsze, trzeba jednak brać pod uwagę, że planowanie staje się przez to bardziej skomplikowane i czasochłonne. Wykorzystując naszą wiedzę w dziedzinie planowania, nie tylko zapewniamy pomoc handlowcom i pracownikom zaplecza administracyjnego, ale także oferujemy odpowiednie produkty w każdej trudnej sytuacji – i pomagamy klientom, np. za pośrednictwem naszej witryny, gdzie publikujemy wiele informacji o sprawach związanych z planowaniem, podajemy przykłady i referencje oraz zamieszczamy strony poświęcone informacjom o konkretnych produktach. Wyszukiwarka produktów pozwala projektantom szybko znaleźć odpowiedni produkt. Oczywiście w dziale „Do pobrania” udostępniamy architektom także szczegóły techniczne, opisy przetargowe, specyfikacje produktów i wiele innych materiałów. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży jesteśmy blisko klientów i łączymy wiedzę branżową z kompetencjami technicznymi, aby sprostać bardzo specyficznym potrzebom naszych klientów — profesjonaliści świadczą usługi profesjonalistom.

Günther Weizenhöfer: Naturalnie oferujemy też narzędzia i oprogramowanie, które doświadczeni projektanci mogą wykorzystywać we własnej pracy. Na przykład nasze obiekty drzwiowe BIM można zintegrować z procesem cyfrowego projektowania budynku, interaktywny kalkulator dla napędu drzwi rozwieranych Powerturn oblicza zakres zastosowania tego napędu, a kalkulator dla okien WinCalc pomaga dobrać napęd okienny spełniający podane wymogi. Te i inne narzędzia znajdują się na naszej stronie internetowej oraz w portalu klienta. Podczas specjalistycznych szkoleń dla architektów informujemy o aktualnych tematach, takich jak ochrona przeciwpożarowa czy dostępność budynku dla osób z niepełnosprawnościami.

Doradzamy również architektom w takich sprawach jak Green Building, oferując produkty przyczyniające się do tego, że budynki w większym stopniu spełniają założenia zrównoważonego rozwoju, np. dzięki koncepcjom wentylacji naturalnej.

Günther Weizenhöfer, kierownik działu prac poprzedzających sprzedaż w Geze

To wygląda na kompleksowe wsparcie. Co się dzieje po zakończeniu planowania?

Christian Schulze Dieckhoff: Po znalezieniu odpowiedniego produktu można zaczynać projekt. Albo nasz klient korzysta z rozwiązania systemowego złożonego z poszczególnych elementów produkcji GEZE, albo tworzymy w pełni indywidualne rozwiązanie, które uzgadniamy bezpośrednio z klientem, a następnie specjalnie dla niego opracowujemy. Dzięki temu możemy spełnić również bardzo specyficzne wymagania.

Katrin Höfer: Zapewniamy pomoc właścicielom sklepów detalicznych, handlowcom i właścicielom budynków, oferując szeroki zakres usług: w naszej witrynie (na stronach poświęconych konkretnym produktom albo w dziale „Do pobrania”) w dowolnym momencie można znaleźć instrukcje montażu, rysunki montażowe i instrukcje obsługi, dzięki czemu klienci mają zawsze dostęp do wszystkich informacji o naszych produktach. Oferujemy ponadto wielojęzyczne filmy instruktażowe, aby pomóc w montażu naszych produktów. Walizka serwisowa to kolejne użyteczne narzędzie umożliwiające prosty i udany montaż naszych produktów. Oczywiście oferujemy również regularne szkolenia naszym pracownikom, poświęcone montażowi produktów GEZE.

A co się dzieje po ukończeniu budowy, gdy budynek jest użytkowany?

Katrin Höfer: Także wtedy nadal pomagamy klientom – automatyczne drzwi lub okna są częścią całego systemu i wymagają regularnych zabiegów konserwacyjnych i oględzin. Dzięki nieprzerwanemu, wspomaganemu przez techniki komputerowe tworzeniu dokumentacji wyników prac konserwacyjnych pomagamy naszym klientom w planowaniu corocznych inwestycji i kosztów eksploatacji. Te dane pomagają nam także ustalić najlepszy moment na wymianę, optymalny w kategoriach opłacalności. Dzięki Portalowi usługowemu GEZE użytkownicy mają zawsze wgląd we wszystkie swoje systemy, co umożliwia im np. natychmiastową ocenę usterek i przesłanie informacji o nich online. 

Wykonywane przez nas regularne zabiegi konserwacyjne zapewniają funkcjonalność i utrzymanie wartości systemów – niezależnie od ich producenta.

Kathrin Höfer, dyrektor generalna firmy GEZE Service GmbH

Christian Schulze Dieckhoff: Jeśli w trakcie użytkowania naszych rozwiązań wystąpią nieoczekiwane problemy, a nasze odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania nie wystarczą, w każdej chwili można skorzystać z serwisu GEZE (dostępnego całą dobę, siedem dni w tygodniu). Za pomocą formularza online lub naszego serwisu telefonicznego można zgłaszać usterki w dowolnej chwili. Nasi serwisanci niezwłocznie usuną usterki po zapoznaniu się ze zgłoszeniem. W przyszłości ta praca także będzie w większym stopniu wykonywana w formie konserwacji zdalnej, dzięki czemu z usterkami będzie się można zapoznawać online, a serwisanci udzielą wskazówek, jak je usunąć. W przyszłości ta praca także będzie w większym stopniu wykonywana w formie konserwacji zdalnej, dzięki czemu z usterkami będzie się można zapoznawać online, a serwisanci udzielą wskazówek, jak je usunąć.

Katrin Höfer: Trzeba też wspomnieć, że w umowach serwisowych zawieranych z GEZE oferuje się rozmaite indywidualne rozwiązania dostosowane do potrzeb każdego budynku. A gdy klient potrzebuje części zamiennych, może je łatwo zamówić przez Portal GEZE; na żądanie oferujemy usługi serwisowe następnego dnia.

Bardzo dziękujemy za ciekawą i pouczającą rozmowę!